onsdag 12 september 2012

The Best Company

Vi har blivit bortskämda med jättemysigt sällskap idag. Först kom min Anna och lilla söta Jacke förbi på en kaffe i morse och lite senare kom Myggan med sin underbara lilla nyföding. Danten skiner upp som en liten sol så fort det kommer folk och när Jack sprang runt satt han alldeles stilla och bara tittade. Galet skönt för mig att kunna dricka kaffet i lugn och ro, sen Dante började krypa är det nämligen bara jaga som gäller. Han far som ett jehu över golvet med siktet inställt på sladdar, kontakter, lådor och trappen. Snark. Måste få upp grindarna  den här veckan, han börjar bli riktigt snabb nu. Vårat hem är tydligen inte särskilt barnsäkrat har jag märkt. Att säga nej fungerar inte heller, Dante vänder på huvudet, tittar på mig och flinar stort, sen fortsätter han bara dra i sladdarna eller vad det nu är han håller på med. Vi skulle med andra ord behöva fixa till det här planet lite mer barnvänligt, helst igår. 

På fredag kommer mamsen ner från Värmland och sen åker jag, mamma och lillasyster till Åland på lördag för att mysa med min fantastiskt fina lilla systerdotter. Det ska bli så roligt att få träffa de och se den lilla prinsessan på riktigt. Nu när syster också har fått en liten önskar man ännu mer att de bodde här i Sverige. Det är så underbart med syskonbarn, man vill helt enkelt ha de nära. Jag får försöka nöja mig med att hänga en hel del på Skype framöver. 

Myggans fina lillprins!


Inga kommentarer: