tisdag 5 december 2006

Dumma, dumma jag

Det förmodade kräkviruset visade sig tyvärr vara magkatarr. Efter en två dagars kur med Losec känns magen något bättre. Däremot håller halsbrännan på att ta livet av mig. Så då var det alltså dags igen, för fjärde gången närmare bestämt, ska jag alltså leva på kokt mat, vatten och bröd. ( Absolut inget kaffe, cig, stekt mat eller sprit - med andra ord kan jag lika gärna lägga mig ner och dö )
Å tyypiskt, som Nasse skulle ha sagt. Tajmingen kunde ju ha varit bättre. Hoppas innerligt att magen är i form igen till julafton, utan julmat, knäck och lussebullar blir det ju inte mycket till jul.
Tyvärr kan jag ju inte skylla ifrån mig heller. Har egentligen inte ens rätt att gnälla eftersom det här är självförvållat. Jag måste ju vara lite lätt förstånds handikappad som tror att jag kan pimpla tio koppar kaffe om dan, röka som en tok, äta oregelbundet och stressa i mig maten utan att kroppen så småningom tar stryk. Det här är ju som sagt var inte första gången jag åker på magkatarr, borde ju ha lärt mig en läxa tycker man.

Nu får jag i princip sitta och sova för att inte kräkas eller få hela maginnehållet i munnen. Började nästan gråta igår för att jag inte kunde dricka mina sedvanliga koppar kaffe. Jag är så otroligt korkad. Dumma, dumma mig som aldrig lär sig!

Hälsa är summan av alla de sjukdomar man inte har.

Inga kommentarer: