måndag 18 december 2006

Mästerverket

På den eminenta firmafesten igår stod även en del lekar och aktiviteter på schemat. Vi blev snabbt lagindelade, och i mitt team kände jag bara min chef. Första uppgiften bestod i att skriva om en tilldelad julsång till något eget. Jag och chefen tog snabbt över och skrev den i princip helt själva ( allt som inte var helt rumsrent har jag skapat, dvs hela låten ) Sen blev vi naturligtvis tvungna att framföra de vackra tonerna.
Tänkte jag skulle dela med mig av mästerverket, kanske någon som behöver en ny snapsvisa.

Melodi Hej Tomtegubbar ( kom ihåg nu att festen gick i western tema )

Hej Cowboysnubbar slå i taket
och låt det mesta va naket!

Hej Cowboysnubbar slå i taket
och låt det mesta va naket!

Låt varje plagg få falla ner
så att de röda ej pallar mer

Hej cowboysnubbar kom till saken
vi vill bli tagna i baken!

Haja vilka applåder och visslingar vi fick, måste ha varit min starka sångröst som imponerade.

Inga kommentarer: