fredag 1 december 2006

Vandrande skelettet

Bläddrade igenom en bilaga till expressen på jobbet igår. Ögonen fastnade på en svensk modell som inte hade gått vidare i någon modelltävling för att hon var för smal. Vartenda ben på den lilla kroppen stack ut. Det stod att hon kallades för det vandrande skelettet och hade ett BMI på 16 ( utropstecken, utropstecken ). Nu är ju inte jag så haj på det här med BMI, vet att man delar, gångrar (?) vikt med längd eller nåt, så siffran 16 sa ju mig absolut ingenting. Jag och min kollega T beslöt oss för att gå in på viktklubb där man lätt kan räkna ut sitt eget BMI för att ha något att jämföra med.
För det första fick jag en chock när mitt BMI visade sig vara ynka 14.9 ( allvarligt så ser jag absolut inte ut som den där pinniga modellen ) för det andra dök en ruta upp och förklarade att jag var underviktig och absolut inte fick vara eller bli medlem på viktklubb.se. De accepterade inte personer med ett BMI under 20. Jaha? Tack för den, diskriminering tycker jag.

Nästa gång jag planerar att förnedra mig själv ska jag försöka göra det lite mer privat. Numera är det nämligen jag som går under namnet det vandrande skelettet.

2 kommentarer:

Tesa sa...

Hahahah!! Jupp jag vet att du är det vandrande skelettet!! ;) Men det går ju inte att göra så mycket åt det tyvärr... Puss å Kram!

Anonym sa...

Dags att vakna till verkligheten, syster. :P