fredag 5 september 2008

Red, Red Wine


Det blev en liten runda på stan idag igen, försökte lite halvhjärtat hitta något tjusigt att sätta på mig inför lördagens partaj hos lillasyster. Jag hittade inget. Eller så förstår jag mig bara inte på mode. Tyckte jag såg ut som en clown i alla färgglada tröjor, klänningar och tunikor. Måste allt vara senapsgult, orange och chockrosa?

En söt liten klänning fick jag dock tag i under gårdagens shopping. När jag kom hem visade det sig dock att den var sydd för en spinkis med gravidhöfter. Det smala det sitter ju där, men de där höfterna? Jag ser ju ut som en tonårsgrabb i kroppen så den där klänningen den får helt enkelt åka tillbaka till affären. Det blir som vanligt till att riva ut hela garderoben i sista sekund, och när man är desperat blir det inte helt lyckat alla gånger. Tur att jag ska umgås med mina kära syskon på festen, de har överseende. Nu börjar faktiskt jag och min bättre begagnade lever (tror att den har blivit rätt så välanvänd det sista året) att längta efter lite dans och rödvin. Tror morgondagen har potential att bli riktigt skojig!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jadu, kära syster. Jag tror morgondagen kan bli riktigt bra! Jag längtar jag med. O hoppas att vi kan göra en repris på min födelsedagsfest förra året. Med dans o skråla till Pugh Rogefeldt. Kan inte bli annat än bäst.

Nilla nill@hotmail.se sa...

Sofie: Bäst är nog ordet för kvällen ja! Hihi. Ses snart =)

Anonym sa...

åå hoppas helgen varit ljuvlig! kram ps. senapsgult är fint. :-D

Nilla nill@hotmail.se sa...

S: Helgen har varit fantastiskt bra! =) Nja... senapsgult passar inte på mig. Kaffe snart?