tisdag 23 september 2008

Still Going Strong


Snart kan man nästan börja räkna dagarna tills jag fyller tjugitio. Nästan bara. Jag är inte så bra på matematik, så jag tänker inte räkna. Det tycker jag inte att ni ska göra heller. Hur som helst så har jag börjat lista några saker i huvudet som tyder på att jag egentligen är yngre än tjuginio (och några tiondelar). Ibland hittar jag bra saker som verkligen visar att jag inte kan vara en dag äldre än nitton. Mellan varven dyker det också upp sånt som får mig att verka äldre än vad jag är. Sånt ignorerar jag. Det verkar oviktigt på något vis, och säkert inte alls byggt på fakta, kanske nåt jag bara får för mig ibland. För hur många 30-åringar orkar partaja varenda helg? Jag klarar dessutom (med en del mindre viktiga biverkningar) av en tvådagars. Det är starkt. Det är ungdomligt. Det är tjugo-årigt. (Nån av er kanske tror att det har med ett ohälsosamt intresse för alkohol att göra, det är fel, helt fel) I am still young, and hot.

Inga kommentarer: