tisdag 4 november 2008

Heartache


Så vansinnigt trött idag, och en smula snurrig i bollen. Har haft en av mina berömda nätter nu igen med ett hjärta som har hållt mig uppe inpå småtimmarna. Vaknade dessutom tidigt i ottan med världens olustkänsla och hade svårt att somna om. Inte likt mig, så tidigt vaknar jag aldrig annars. Det resulterade dessutom i att jag var på jobbet en halvtimme innan jag skulle börja vilket verkligen inte är likt mig.
Inte för att jag vill gnälla men nog tycker jag att ett och ett halvt år med hjärtproblem är tillräckligt. Skulle vara skönt att få ligga och sova igen (jo jag halvsitter fortfarande). Skönt att slippa äta mediciner. Skönt att få sova gott. Skönt att slippa få andnöd på kvällarna. Ja ja, jag ska kanske vara tacksam över att jag i alla fall har ett hjärta. För det har jag, i allra högsta grad. Kanske inte det mest friska, men ett väldigt väldigt stort hjärta som fortfarande rymmer väldigt väldigt många.

Inga kommentarer: