tisdag 11 november 2008

Enough Is Enough


Nu räcker det. Efter igår och idag känner jag att jag har fått nog.

Hjärtmedicinen hjälper inte ett dugg, mitt hjärta har fortfarande inte förstått att det är meningen att det ska slå i takt. Jag mår illa, kallsvettas, har ett tryck över bröstet, tappar andan med jämna mellanrum, är alldeles yr och spyan sitter i halsen. Den där lilla boven innanför revbenen gör volter, slår hårt, hoppar över slag och rusar sedan okontrollerat. Mycket sömn blir det inte och jag är därför tröttare än tröttast.

Alltså blev det ett nytt telefonsamtal till ditt mitt favoritställe (jag skjuter mig snart) medicinmottagningen. "Men vilken läkare har hand om dig egentligen?" utbrast sköterskan "jag har ju en hel radda här". Jo tack, det har blivit ett par stycken. Bad henne välja en, sa att det inte spelade någon roll, bara jag får en telefontid med nån. Av alla mina sjuttifyra läkare (ok jag överdriver lite) fanns det visst ingen jag kunde boka en tid med. "Du får prata med doktor Knutsson, han ringer dig imorgon" Oj? Doktor Knutsson? Han känner jag inte till, är han ny? Undrar hur många läkare som jobbar där nere egentligen. Tydligen ett par hundra eftersom man aldrig får träffa/prata med samma. Jaja, det är strunt samma. Jag ska inte dit och allt jag vill är att få ett svar på en enkel fråga. Hur jag ska sluta med digoxinet? Tvärt eller ska den fasas ut? Jag tänker nämligen inte äta den längre, den hjälper inte och jag gillar inte sånt jag läser om den på internet.

Enough is enough.

3 kommentarer:

Anonym sa...

å kära vän, stackare... jag hoppas dina hundra läkare hittar nåt bra för dig, för så där kan du ju bara inte må! tusen kramar

Life of Pernilla sa...

Tråkigt att höra vännen. Att det aldrig blir bra. Förstår att det känns tungt. Håller tummarna för att det försvinner FORT! =)
Btw, bra rubrik. ;)

Nilla nill@hotmail.se sa...

Vargen: Nä, de där 100 läkarna ska inte få hitta ett dugg mer ;-) Jag hoppas att det ska räcka med att sluta med skräpmedicinen... PUSS!
P2: Det håller jag också tummarna för! Ja, enough is enough! =) KRAM!