onsdag 26 november 2008

Quizz


Jag är lite trött i huvudet idag. Man blir lätt det efter en hel dag med datorutbildningar. Att komma hem till en femåring sen som fullkomligt pepprar en med frågor gör en inte mindre trött. "Drack ni kaffe?" frågar han. Eh... jo det gjorde vi. "Vem drack mest?" "Drack du kaffe?" "Var det nån som inte drack kaffe?" "Varför då?" "Vad drack hon?" "Var det nån som drack halva?" "Tycker du om kaffe?" "Hur mycket drack du?" Mammas huvud kommer inte ihåg vilka som drack vad och hur mycket.

Vid middagen började det om igen "Vilken mat är nyttig?" "Varför är inte pizza nyttigt?" "Men om man dricker mjölk till hamburgaren, är det nyttigt då?" "Vilken mat är nyttigast?" "Vilken mat blir man starkast av?" "Varför då?" "Är kolgrill nyttigt?" "Men broccoli är ju nyttigt, varför får jag inte bara äta broccoli till middag?" Eh? Mammas huvud åker rullstol nu, fråga pappa. Ber en stilla bön om att han ska lära sig läsa snart så jag kan köpa ett uppslagsverk till honom istället. Min hjärna klarar inte ens av att tänka på broccoli om kvällarna. Dagtid fungerar den behjälpligt, efter klockan 17 är det tomt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha samma här hemma...så många frågor, så få svar! de små liven :) så drack du kaffe idag vännen? drack du mest?

PUSS!

Nilla nill@hotmail.se sa...

Nadja:Hahaha, ja men precis! Tröttsamt men vansinnigt sött! =) Japp, jag drack kaffe och med största sannolikhet mest :-P
PUSS

Anonym sa...

hehe vet vad du menar också. sov gott!

Matilda sa...

Haha! Vad sött. Kul att han är nyfiken i alla fall! =)

Nilla nill@hotmail.se sa...

Vargen: Hehe, ja jag misstänker att jag inte är den enda mamman som drunknar i frågor ;-) PUSS
Tilda: En mer nyfiken unge finns nog inte! Ja sött men oj så tröttsamt :-S