måndag 24 november 2008

Realitycheck


I morse fick jag hårt vakna upp ifrån helgens äventyr och rockfester och kastas in i vardagen igen. Mycket trevligt att börja dagen med att få ett kilo snö piskat i ansiktet. Ja ja, man vaknar ju till liv om inte annat och det var väl tur eftersom jag hade en del att göra på jobbet idag.

Imorgon börjar första kursen av två i vårt nya datasystem. Har en känsla av att det kommer att bli långa dagar framöver. Det är säkert jätte intressant egentligen men mitt lilla huvud är redan fullspäckat med julmat, ledighet, planering, julklappsinköp, barnkalas, lussebullar, luciakläder och födelsedagspresenter. Jo, december närmar sig med stormsteg och som bekant är den månaden smått hysterisk i vår familj. Kan inte fatta att varenda helg fram till jul är uppbokad redan? Inte för att det är så många dagar kvar till julafton men hur gick det till? Jag måste verkligen lära mig att planera in lite vila och ledighet också. Undrar om någon skulle ta illa vid sig om man tackar nej till nåt för att man behöver få vara ledig?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vila & ledighet låter toppen min vän, lova att planera in det!!
Jag tror faktiskt att du behöver det=)

PUSS&KRAM
Anna

Nilla nill@hotmail.se sa...

A: Mm... vila skulle helt klart behöva få lite högre prioritet ;-) Det ska vi planera in! =)

PUSS