fredag 13 februari 2009

Empty Friday

Jag är ledsen...

- att jag inte motsvarar allas förväntningar.
- att tiden inte räcker till.
- att saker och ting inte blev som jag trodde.
- att jag ska sitta själv med mina tankar ikväll.
- att jag inte vet vad jag vill.
- att jag inte är hos dig systra.
- att jag har så svårt för att säga nej.
- för att mina drömmar börjar blekna.
- för att jag hade väntat mig något mer.
- för att jag inte har ork att ta tag i saker.
- för att jag gjorde dig illa min vän.
- för att jag inte är mer än människa.
- att jag inte är som du.
- för att livet rusar förbi utan att jag hinner med.
- för att jag har så svårt för att gråta.
- att jag har prioriterat alla andra före mig själv.
- för att jag bara inte orkar just nu.

Jag är ledsen.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Nobody's perfect. Kom ihåg det.
O alla som du känner skuld inför har säkert sårat dig tusentals gånger. Man kan omöjligt vara alla till lags. Inte ens sig själv, ibland.

Nilla nill@hotmail.se sa...

Sofie: Visst är det så. Ingen är perfekt. Ibland känner jag bara att jag förväntas vara så mycket mer än alla andra. Och till slut så brister det så klart.

Anonym sa...

Du är perfekt precis som du är Pernilla, när du inser att du inte kan vara alla till lags och att du måste gå före allt så kommer de flesta bitarna falla på plats. Ingen vill att man mjäkar med och gör allt som alla andra vill, du måste vara DU hela tiden.
Hur som hellst tycker inte jag att du ska ändra på dig, men en sak som jag tycker är att du ska hålla fast vid dina drömmar och mål, utan dom blir livet svårt att leva.

Puss å Kram från Tarzan

Nilla nill@hotmail.se sa...

Tarzan: Sant så sant, ibland tar det lite tid bara att ändra på invanda mönster :-S TACK! Kramiz

Matilda sa...

Men vännen. Du duger skitbra som du är och inge orkar vara överallt hela tiden. Man måste prioritera sig själv ibland. Och framförallt sänka kraven.
Hoppas det är bättre i dag!

Nilla nill@hotmail.se sa...

Tilda: Tack! Nej man gör ju inte det, och det är så frustrerande att känna att man inte riktigt räcker till. Kraven man har på sig själv tenderar ju lätt att bli orimliga.

Det är sisådär idag, men jag hoppas att det blir bättre. KRAM!

Tesa sa...

ja alla här tidigare har sagt allt som egentligen behövs sägas. Och jag håller med dom. Vet däremot själv att jag ibland kanske tänker och tycker att du ska bete dig på ett visst sätt och sen gör du inte det. Och det är mitt fel inte ditt, du är bara mämsklig och jag har helt enkelt för höga krav. Men för mig har du alltid varit den som tagit hand om mig, lite mamma, och kanske därför jag ibland kräver så mycket mer av dig. Så jag ber om ursäkt för att jag lägger för mycket på dig och för att jag kräver så mycket av dig. Love you! puss

Nilla nill@hotmail.se sa...

Tesa: Inte då systra. Dina krav och förväntningar ska jag väl klara av, för inte känner jag att du har krävt mycket av mig! Tvärtom. Jag önskar däremot att jag kunnat finnas hos dig oftare. Och det är av rent egoistiska skäl - jag behöver dig.
Och jag kommer alltid att ta hand om dig om du behöver det. Och det handlar inte om något krav eller någon förväntan, det är av ren och skär kärlek.