tisdag 3 februari 2009

Jaha, Då Kör Vi Igen Då


Det går inte så himla bra det här.
A var feberfri i morse och fick gå till dagis. På eftermiddagen har killarna sen varit med farmor och farfar, men när de kom hem vid sextiden hade storebror feber igen - surprise! Imorgon blir det alltså inte dagis. Jag och N kommer att vaba halva dagen var, sen får vi se hur resten av veckan blir, för det här vill visst aldrig ta slut.

Själv är jag inte heller så fräsch. Hostar som en gammal rökare (hm?), snorar och har ont i kroppen. Idag råkade jag nysa när jag hade munnen öppen och ut flög en slemklump på min arbetsstol. Det var inte roligt att torka bort den sen, jag har nämligen gått och blivit lite kräkmagad på äldre dar. Vilken rysare det blev. Som tur var lyckades jag behålla maginnehållet där det ska vara.

Den här sjukan är faktiskt inte rolig längre. Jag orkar inte snora, hosta, vaba, vara sjuksyster och lektant länge till. Just nu behöver vi en dunderkur tror jag så att vi blir friska hela bunten. En c-vitamin chock skulle nog sitta fint.

5 kommentarer:

Anonym sa...

förlåt men kunde inte låta bli att skratta när jag läste om snorklumpen som flög ut å hamna på stolen....sorry men det va lite kul. för övrigt,hoppas ni blir friska snaaart!! inte alls kul det där! krya på dig ;)

Nilla nill@hotmail.se sa...

Jessi: Ska jag erkänna så garvade jag själv, tills jag var tvungen att torka bort det då vill säga :-S

Hoppas verkligen vi blir krya snart, det här är ju helt galet =( BLÄ. PUSS!

Matilda sa...

Usch då! Det verkar vara en sån där variant som aldrig går över.
Mamma och pappa har precis samma skit som aldrig går över.
David har också blivit sjuk igen efter att ha varit feberfri i två omgångar.
Verkar som om hela jorden går och drar på den där skiten. Skönt att det snart är vår och sjukdomarnas tid sn art är över.

Nilla nill@hotmail.se sa...

Tilda: Ja det här var verkligen en långkörare... Och som du sa, vi verkar ju inte vara ensamma :-S Ja gissa om jag längtar till våren nu! Den får gärna komma tidigt tidigt i år ;-) KRAM

Anonym sa...

stacki. krya på! kramar.