söndag 22 februari 2009

Grus & Glitter

Dagens grus:

- den där hostan som aldrig vill ge med sig och nästan får mina barn att kräkas. Inge dagis imorgon heller.
- att även denna helg har passerat alldeles för fort.

Dagens glitter:

- det vita täcket som lägger sig på backen och får mina barns ögon att tindra.
- att jag trots några glas rödvin för mycket igår har orkat tvätta, städa, damma och rensa ut i badrumsskåpet.
- den där lasagnen som står i ugnen. Mums.
- skidorna på tv. Finns inget skönare helgnöje än att ligga på soffan med en stor kopp kaffe framför tv:n och bara drömma sig bort. Ingen stress. Inga måsten.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur var lasagnen då vännen?

Kramis!

Nilla nill@hotmail.se sa...

A: Den blev ju helt fantastiskt bra! Konstigt att jag inte har vågat mig på det tidigare :-S MUMS!