söndag 20 december 2009

A Few Days Left

Jo jag kan medge att även jag kan tycka att det är vackert med snön (även om jag inte gillar kylan). Särskilt vackert var det ute hos Pappsen idag där vi var bjudna på jullunch, kaffe och julklappsutdelning. Jag njöt av lugnet, den goda maten och chokladbitarna till kaffet. Min mage däremot njöt inte alls av julmixen och just nu sitter jag återigen med ett bedrövligt illamående. Är inne på min nionde dag med Losec, men än så länge är magen inte riktigt bra. Jag hoppas verkligen att det här har försvunnit innan Jul, annars blir det ett mindre trevligt firande för min del.

Nu är det inte många dagar kvar tills vi åker, jag plockar här hemma, tvättar och planerar för fullt vad som ska packas. På onsdag bär det av till Småland och därifrån åker vi sedan direkt upp till mamsen i Värmland. Det blir en del att packa ihop när man ska vara borta i två veckor. Jag längtar så vansinnigt just nu, jag behöver en rejäl dos lant-luft och lugn känner jag. Vet inte om jag håller på att bli sjuk eller om jag bara är slutkörd efter hösten som varit, men vad kan då vara bättre än att ladda sina batterier ute i ödemarken! Underbart ska det bli.

Inga kommentarer: