fredag 18 december 2009

Just Me, Myself And I


Nu, nu är den faktiskt här! Den där efterlängtade julledigheten, i hela tre veckor nu ska jag bara mysa med knattarna, äta god mat, läsa böcker, spela spel, gå på promenader, åka pulka och tillbringa så mycket tid som möjligt på soffan.

Jag börjar min ledighet med att vara gräsänka, mannen är på julfest med jobbet så jag och grabbarna har huset för oss själva. Just nu är storebror på vift ute i snön med en kompis och lillebror ligger nerbäddad under en filt och kollar på Bolibompa. Själv funderar jag lite på hur jag ska ta tillvara på min egentid sen när barnen är i säng. Kanske lägga mig i ett bad? Eller slå in julklappar? Eller hälla upp helgens första glas med vin? Kanske kolla på en riktig tjejfilm? Eller städa undan lite här hemma? Eller krypa upp i soffan och läsa en bok? Eller äta popcorn framför tv:n? Eller tända ljus och läsa nya numret av Mama-tidningen? Eller surfa runt på nätet i ett par timmar och läsa ikapp lite bloggar? Eller gå och lägga mig tidigt? Eller så hinner jag kanske alltihopa? Hur som helst så ska jag ha en tjejkväll med mig själv, vilken toppenbra början på de här veckorna!