måndag 14 december 2009

I Survived The Weekend


Jag överlevde helgen, med nöd och näppe kanske ska tilläggas. Lördagen vill jag helst bara förtränga. Jag låg på sofflocket hela dagen och drunknade i självömkan, gjorde små toapauser varannan timme då min upprörda mage var måttligt imponerad av fredagens vin, bubbel, shots och smirnoff-blandning. Fick knappt i mig nåt ätbart på hela dagen.

Gårdagen var egentligen inte heller någon höjdare. Visserligen ett trevligt julbord men jag och min magkatarr fick lämna festen tidigt efter att jag dyngsvettig fått kämpat mot spyorna och insåg att om jag så mycket som kände lukten av mer alkohol skulle jag få umgås med Ulrik resten av festen. Mannen fick åka till Stockholm och plocka upp sin svettiga och rapande fru som inte riktigt passade in på tjusiga Clarion hotell. Jag förpassades till sofflocket igen där jag låg i fosterställning och upprepade mitt nya mantra för kvällen "inte kräkas, inte kräkas, inte kräkas". När maginnehållet bestämt sig för att stanna kvar där inne kröp jag snabbt i säng. Trevlig firmafest med andra ord.

Idag är jag däremot ledig och inte alls bakis, har precis kastat ut mina trotsiga barn under orden " jo snö är jätteroligt!". Båda två tycker dock att det är mindre skoj med overaller, vantar och allvädersstövlar och protesterade rätt så ordentligt. Men nu är de i alla fall ute. Själv mår jag lite bättre i magen efter en Losec och funderar på om jag ska städa, tvätta eller slipa fönster? Eller så gör jag ingenting. Ganska så trevligt det med.

Inga kommentarer: