tisdag 15 december 2009

Snowy


Jag hinner inte riktigt med känner jag, allt det där jag önskar att jag redan hade gjort har jag knappt hunnit börjat med. Visserligen var jag ledig både igår och idag, men man ska inte tro att man får nåt gjort för det. Snarare tvärtom, jag har mest slappat bort de här två dagarna tillsammans med smågrabbarna. Idag fick vi i alla fall en liten paus i slappandet när Anna och hennes lilla ursöta son kom förbi på lite förmiddagslek och lunch, lyxigt med lite uppiggande sällskap - fick jag en anledning att klä på mig också.

Nu väntar jag bara in mannen sen har jag en date med Myggan på stan. Vi tänkte knata runt i butikerna lite (vilket jag desperat behöver) och ta en fika, ska bli riktigt skönt att komma hemifrån en stund känner jag - även om jag inte är ett större fan av det vita täcket som lagt sig på backen. Javisst snö är jättemysigt om man är ledig och pulkasugen, och skönt att det blir snäppet ljusare ute, men när man måste ut och pulsa i det med griniga barn som ramlar på ändan och får snö innanför skor och vantar då är det inte alls så skojsigt längre. Det är blött, blir slaskigt, snorhalt och bajskallt. Men med tanke på allas lyriska Facebook-statusar får jag nog inse att jag kanske är ensam om att tycka det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

TACK för igår & vilken super god lunch=) Mums!! Riktig lyx!!
Han gillar verkligen dig Oliver, gulligt när han kom och kramade ditt ben när du stod och laga maten;-) Hihi..
Så mysigt att André & Julian är så förtjusta i honom också, alltid så himla snälla!
Var lite ledig nu så vi kan leka massor, kanske lite snöbollskrig & pulkaåkning =)?


Kram!

Nilla nill@hotmail.se sa...

A: tack själva! så himla mysigt att ha er här =)
ja din lilla prins vet hur man charmar en ;-)

snart tar vi en date till absolut, ett par dagar kvar bara!
puss & kram