tisdag 1 december 2009

Here We Go Again


Då var det December igen då, det bästa med December är att November är över, annars är det precis som varje år - en galet stressig månad. Varje helg fram till jul är uppbokad och nästintill alla dagar där i mellan. Som vanligt är det en gåta hur jag ska hinna med allt.

Småkillarna är i alla fall lyckliga, de väntar ivrigt på att få öppna första luckan i kalendern och räknar ner dagarna tills tomten kommer, själv har jag varken någon julkalender eller nåt paket att vänta mig av tomten så jag räknar frenetiskt ner dagarna tills jag får vara ledig i stället, mycket viktigare.

Idag har det i alla fall varit en betydligt bättre dag än igår, inget regn, inget mer november och dessutom fick jag underbart sällskap här hemma av Mallan (som är hemma i Sverige på en liten visit) och Lena. Snart väntar soffan, tv:n och ett gäng clementiner, men först en brottningsmatch med de små om städning och tandborstning, har jag tur vinner jag ikväll igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

skönt med frost och december efter ännu en intetsägande november, oavsett stressen den bär med sig. jag säger som du, längtar till ledighet! puss & ha en skön vab-dag, hoppas de tillfrisknar snabbt.

Nilla nill@hotmail.se sa...

Vargen: ja skönt att november är över! ska bli underbart att få lite långledigt igen - jag längtar!
ja hoppas andy blir frisk snart, kram sötis!