söndag 7 mars 2010

Day After


Oj vad skoj jag hade igår! Lite för mycket skoj till och med. Jag har inte riktigt rutin på det här med krogen längre, tyckte själv att jag inte drack så mycket men det var tydligen mer än tillräckligt. Jag fick spendera en bra stund på toaletten när jag kom hem, och det är minsann inte likt mig. Jag brukar aldrig bli dålig när jag har druckit. När jag låg hukad över toastolen i natt svor jag på att det var sista gången, och ja, det är inte heller likt mig. Hur som helst var det en lyckad kväll och jag var gladare än gladast. Jag hängde runt halsen på L hela kvällen och talade om hur mycket jag älskade henne. Tur att jag i alla fall är trevlig när jag har fått lite för mycket.

Idag lider jag lite efter gårdagens äventyr. Inget huvudknack men skakis, trött och illamående. Precis som det brukar vara alltså. Hade vi inte haft planer för dagen hade det inte stört mig särskilt mycket. Men vi har haft mannens föräldrar och bror här på besök, och nej, jag kände mig inte som världens bästa värdinna. Snarare tvärtom, mannen fick ta hand om gästerna och jag satt mest och kramade hårt om min kaffekopp. Lyckliga jag som har fått ledigt imorgon. Det hade inte kunnat komma lägligare. Jag behöver nog ytterligare ett par timmar till återhämtning.

2 kommentarer:

Jessica sa...

Vad roligt det låter, det kan vara värt sina bakslag nu för tiden, det blir ju inte så ofta man går ut som småbarnsförälder :-).

Nilla nill@hotmail.se sa...

jag har nog haft ett krograce trots småbarn ;-) men nu var det ett tag sen, och ja det är riktigt uppskattat! synd att man bara blir sämre och sämre dagen efter bara ;-) kram!