fredag 5 mars 2010

Weekend Is Here


Vi har en urmysig dag bara jag och liten. Storebror är på Tomtits med sin bästis, och jag får riktig kvalitetstid med den lilla. Vi har varit ute på en promenad i det härliga solskenet, besökt leksaksaffären och köpt nya tuschpennor och dinosaurier och nu är det lek på hög nivå här hemma. Snart åker målarböckerna fram också. Det är verkligen fantastiskt att få egentid med bara ett av barnen.

Annars har de här dagarna bara skenat iväg känns det som. Det är full rulle hela tiden. Igår jobbade jag och sen gjorde jag och Myggan stan tillsammans. Jag lyckades inhandla både det ena och det andra och var mäkta nöjd när jag kom hem. Vi hann dessutom med en date på en av stans restauranger där jag fick min absoluta favoritpasta till middag. Ingen dålig torsdag alltså.

Ikväll har vi inte jättemycket planer. Mannen ska åka och hämta vår nya matta som har kommit, och sen blir det mest pyssel här hemma. Städning och lite renovering. Egentligen skulle jag ha åkt på en roadtrip till Dalarna över helgen, men när jag inte riktigt vet hur jag mår från ena dagen till den andra kände jag att jag var tvungen att tacka nej till den. Blir jag dålig vill jag helst ha nära till hemmets trygga vrå. Så denna gång går jag miste om det roliga. Förhoppningsvis blir helgen bra ändå, för om fotlederna håller har jag tänkt mig ett par glas vin imorgon och sen krogen efter det. Just nu tar jag en dag i taget, men jag håller tummarna för att energin är på plats till lördagkvällen. Jag är i stort behov av en tur på dansgolvet.

Nu är det dags att plocka fram målarböckerna, trevlig helg!

Inga kommentarer: