fredag 12 mars 2010

Keep Calm & Carry On


Jag är ledig idag så det här blir en riktigt skön långhelg. Och tur är väl det, för lillebror har över 40 graders feber här hemma. Han ligger nedbäddad i soffan bland kuddar, täcken och gosedjur och den stora är ute och leker i solen. Jag skulle bra gärna vilja gå ut jag också, men den lilla kan jag inte lämna så jag får snällt stanna inomhus idag också.

Själv är jag inte heller kry än. Jag skulle inte ha ropat hej inte, för i tisdags kom febern tillbaka som ett dåligt brev på posten. Hur som helst så fick det bägaren att rinna över lite, så jag ringde till Vårdcentralen för att få en akuttid i onsdags. Det fick jag inte. Tydligen har läkaren där uppe skickat en remiss till Medicinmottagningen så jag fick ringa dit i stället. Nu fick jag tyvärr ingen läkartid där heller utan ska i stället in och göra en Sprirometri först (mäter lungkapaciteten). Varför har jag ingen aning om eftersom lungröntgen visade bra. Men men, jag gör som de vill så får vi se sen.

Helgen kommer i alla fall att bli lugn. Vi har inte så mycket planer (förutom att mannen och barnen ska gå på fotboll på söndag) och eftersom liten är dålig blir det nog mest till att bara vara hemma. Men jag är inte ledsen för det, tvärtom, jag ser fram emot ett par dagars vila.

Trevlig helg!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som att det lutar åt en skön helg för din del! Bra, och se till att vila ordentligt. Sen är jag glad (märkligt uttryck, men du fattar) att du går till sjukan och att de förhoppningsvis kan få dig att bli kärnfrisk snart!! Pussar och kramar med en önskan om en härlig helg.

Nilla nill@hotmail.se sa...

ja det här blir nog en alldeles utmärkt bra helg ;)
ja jag är faktiskt också lite glad över att jag tagit tag i det, nu borde vi väl få ordning på det här!
ha en kanonhelg ni med fina!