onsdag 17 mars 2010

So Tired


Ledig idag igen, och ja, jag är fruktansvärt tacksam för de här lediga dagarna mitt i veckan. Just nu är det nog de här dagarna som gör att jag fortfarande orkar jobba fastän jag är dålig. Däremot har jag väldigt svårt att anpassa mig till de nya arbetstiderna. Morgonpass ena dagen, kvällspass den andra, ledig den tredje och sen helgjobb på det. Jag kommer liksom aldrig in i någon rutin. Det blir säkert bättre med tiden, men just nu känns det mest bara rörigt.

Humöret är inte direkt på topp idag. Jag känner mig mer labil än en nyförlöst mamma. Tårarna rinner för allt och ingenting. Mycket beror säkert på den enorma tröttheten jag upplever just nu och dessutom verkar depressioner gå hand i hand med den här sjukdomen. Det kommer nog att krävas en hel del energi för att inte trilla ner i den där gropen igen. Energi som jag egentligen inte har. Men jag har inte den minsta lust att gräva ner mig i det här, been there - done that. På nåt sätt ska jag nog ta mig igenom det här igen. Nåt borde jag väl ha lärt mig från förra gången. Hoppas jag.

2 kommentarer:

Jessica sa...

Styrke kramar till dig Pernilla. Kom ihåg att man får ha dålga dagar, vi är inga robotar. Krya på dig

Nilla nill@hotmail.se sa...

jessi: gulle dig - tack!
nej jag vet, men det är surt när de dåliga dagarna blir lite väl många ;-) kram vännen!