tisdag 16 mars 2010

Heartbeats


Kan man vara mer less än vad jag är? Tror inte det. Igår kväll tillbringade jag fyra timmar på akuten. Väldigt upplyftande. Feber hade vi som vanligt och läkaren såg direkt extraslagen på hjärtat. I övrigt inga nyheter. Nu verkar det som att läkare i största allmänhet har en stor förkärlek till röntgenundersökningar så jag ska in igen. Lungröntgen (för sjuhundraelfte gången) och fotledsröntgen. Jag protesterade till den första med tanke på att det inte var många veckor sedan jag gjorde en, men jo, det var ju en hel månad sen - mycket kan hända på en månad enligt doktorn. Fint, då gör vi en till då. Can't wait.
I övrigt visade blodproverna inget särskilt, vilket är vanligt när det kommer till min gamla sjukdom. Så misstanken kvarstår fortfarande att det är den som kommit tillbaka. Fantastiskt.

6 kommentarer:

Life of Pernilla sa...

Fyyy...låter inte bra älskade vän. Förstår helt och fullt att du är trött på eländet. Dessutom blir det ju inte bättre att läkarna aldrig verkar hitta något. Jag har själv tappat tilltron till hela läkarkåren. 3 läkarbesök på en vecka och inget vettigt har kommiut ur det. Vi kanske ska ta och utbilda oss till lkäkare ist så det blir ngn ordning på det hela? ;)

PUSS PUSS

Nilla nill@hotmail.se sa...

tvåan: nej värdelöst är vad det är. man blir ju minst sagt trött på alla prover, röntgen och annat skit. framför allt blir man trött på att bara gå runt och vänta. vänta på nästa prov, nästa röntgen, nästa läkarbesök.
nu har jag inte tålamodet för att plugga i arton år, men du som har vanan inne kan väl snabbt skola om dig till läkare? ;) det skulle vara himla bra tycker jag! PUSS vännen! ♥

Matilda sa...

Men! Kan du inte bara få vara frisk? Du och de andra i din familj? Det är allt jag önskar och begär!
Om jag känner mig frustrerad, hur ska inte du då känna dig?
Krya krya krya och hoppas de hittar fel och botemedel på en gång! Därmed basta!

Nilla nill@hotmail.se sa...

men ja! vi verkar ha drabbats av nåt liknande hela familjen (samtidigt dessutom). tur att jag och mamsen skrattar åt eländet ;)

ja, just nu är det MYCKET frustration kan jag säga. men är på bättre humör än igår, förr eller senare blir jag väl frisk! tack sötis kusin!

Anonym sa...

Stacki. Hjärtat. Måtte de finna nån slags bot för det där snart innan jag åker ner och hotar om spö för att påskynda. Lots of love!!

Nilla nill@hotmail.se sa...

vargen: ja det hoppas jag också! lite hot skulle kanske göra susen? ;) tack min fina, ♥ till dig!