tisdag 27 april 2010

The Little One


Det gör ont i hjärtat när de små är sjuka, extra ont gör det när man är tvungen att lämna de. Jag var hemma på förmiddagen igår och sen bytte jag och mannen av varandra och jag gick och jobbade kväll. Det blev en rätt tung kväll när N ringde och berättade att liten hade 40 graders feber. Då vill man bara vara vid hans sida. När jag kom hem sen och skulle sova låg jag oroligt och lyssnade på den lillas tunga andetag. Han har hostat sig igenom natten och jag har vaknat hur många gånger som helst. Mammahjärtat brister när de inte mår bra.

Idag får i alla fall jag vara hemma med de små. Febern är inte riktigt lika hög idag men i stället blöder han näsblod titt som tätt. Dessutom är han ledsen idag, storebror får ju vara ute och leka och den lilla vill absolut inte sitta inne då. Vi försöker sysselsätta oss med allt möjligt, men även jag tycker att det känns surt att vi inte kan njuta av det underbara vädret där ute. En liten kaffe på altanen unnade jag mig när lillebror tittade på film, men han är mammig idag så mer än så blir det inte. Nu ska vi titta på Ice Age för säkert tredje gången idag, J har redan bäddat ner sig i soffan här intill. Bäst att jag skyndar mig att sätta på tv:n då.

2 kommentarer:

Tesa sa...

Åh, gör ont i mosters hjärta oxå när lillen är sjuk! :( Skickar massor av krya på dig och styrke kramar <3

Nilla nill@hotmail.se sa...

tesa: tack moster! han har varit piggare idag så tror nog att han är på bättringsvägen nu =) puss!