fredag 2 april 2010

Meet Me At The Hotel


Så var det påsk i år igen då. En del av den spenderar jag här, på jobbet, men lördag och söndag har jag andra betydligt trevligare planer. Imorgon blir det påskfirande hemma hos oss med systrarna och på söndag ska hela syskonskaran (jo alla!) ut på krogen och lyssna till livespelningen med Hoffmaestro & Chraa. Det längtar jag verkligen efter! Först och främst skulle jag dock behöva pigga på mig lite. Jag har åkt på en riktig raketförkylning och snorar och hostar konstant. Jag får nog skylla bacilluskerna på barnen den här gången, storebror hade feber i torsdags och hostar rätt så bra han med. Men än så länge är vi båda tillräckligt pigga för morgondagens festligheter, och det är ju huvudsaken.

För tillfället är det rätt så lugnt på jobbet och jag hinner hälla i mig ytterligare en Ramlösa. Troligtvis lär det bli mer att göra framåt kvällen då vi precis som varje påsk, huserar folk till stadens basketturnering för ungdomar. Alltså är hotellet smockfullt av finska barn med föräldrar (som för tillfället befinner sig i baskethallen men snart borde ramla in här igen). Dags att lägga Jägermeistern på kylning alltså.

Glad Påsk alla fina!

Inga kommentarer: