torsdag 8 april 2010

Mama's Time


Jag är nästan helt själv här hemma, bara den minsta som håller mig sällskap. Mannen är på hockey, syster tog sin lilla sockersöta dotter och knatade hemåt, mamsen åkte iväg för att träffa några gamla vänner och Andy är på teater med gulliga Nadja & Villen. Till och med lillebror blev upplockad för en stund sen av sin pappa. Så nu är det minst sagt tyst här hemma.

Mamma blev som sagt var kvar här, hon åker inte hemåt förrän på söndag. Så vi får en hel vecka tillsammans, hur mysigt som helst! Extra mysigt när vädret har visat sig från sin bästa sida, vi har njutit av morgonkaffet i vårsolen och tillbringat ett par timmar utomhus varje dag. Inte alls illa. Nåt som heller inte är illa är mina lungor. Hur många gånger de än röntgar de så är resultatet det samma - finfint alltså. I tisdags var jag nere på sjukan igen och gjorde Spirometrin. Även den visade bra, lungkapaciteten var precis som den ska vara. Enda bakslaget var överdosen luftrörsvidgande de tvingade i mig (för att se att jag inte är trång i luftrören). Hjärtat slog bakut och pulsen störtdök, sköterskan fick stora problem att mäta syresättning och få en vettig puls, och själv trodde jag att jag skulle svimma. Det gjorde jag naturligtvis inte, och även om jag skakade som ett asplöv i flera timmar efter var jag ändå grymt tacksam över de fina resultaten. Så det fick väl vara värt några timmar av hjärtklappning. Sköterskan var i sin tur mest glad över att jag hade sällskap som väntade, annars hade hon inte släppt iväg mig. Hur som helst mådde jag bättre när kvällen kom. Annat är det med den här förkylningen som inte ger sig. Men den går vi inte in närmare på. Nu är det soffmys som gäller, man får passa på när resten av högen är på bortaplan!

Inga kommentarer: