onsdag 13 juni 2012

Summer Holidays


Grabbarna tillbringar sin första dag på sommarlovet med att leka med klasskompisar. De springer mellan husen, baksidan, gatan och här, spelar bandy och leker burken, kommer bara in för att äta lunch och försvinner sedan igen. Det där med sommarlov är ju bara det bästa som finns. Lite avundsjuk på de där två som inte har ett bekymmer i världen, bara leker sig igenom dagarna. 

Jag och Danten är själva för tillfället men väntar in Lena som snart kommer förbi. Jag surfar på paddan, dricker kaffe och pratar med den lilla samtidigt. Njuter av att bara vara i några minuter. Vi har för ovanlighetens skull en hektisk vecka med provtagning, 30-års fest, övernattningsgäster, fotbollsträningar, fotbollsmatch, avslutningar, besök i helgen och jag ska även hjälpa farmor att förbereda inför visning av hennes hus. Där kommer hela söndagen bland annat att försvinna.
Men nu ska jag lura ut Danten på altanen en stund, sol för mig och skugga för den lilla, härligt!  

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oliver sitter bredvid, vem är det där.. ? Dante säger jag! Åå, vad söt Dante är!!

Nilla nill@hotmail.se sa...

men ååh! gulliga Oliver ♥ vi vill leka nu!