torsdag 28 juni 2012

Teething

Vad ligger du där för undrar ni, upp och hoppa, ut i den friska luften och ta tillvara på den ljusa fina sommardagen, man vet aldrig när solen tittar fram nästa gång. Ja, det är möjligt. Men jag är så förbenat trött efter att Danten härjat med mig ytterligare en natt. Så trött att jag inte förmår annat än att ligga på soffan just nu. Banne mig om det inte är tänder som får den lilla att hålla låda halva natten. Han far runt som ett jehu i sängen, ibland ligger han på tvärsen, ibland ligger han i fotändan, ibland ligger han under kudden (?) och ibland på mage. Det lilla huvudet far från sida till sida, täcket sparkas av, napparna flyger kors och tvärs och snutten stoppar han i munnen och ligger sedan och pratar, gnäller och stånkar. Då och då kommer ett och annat skrik och jag får leta efter nappen, klappa och vyssa lite. Jag funderar på att lägga ut han till trollen. Åtminstone tills tandsprickningen är över. 

Idag ska mannen ut och äta med jobbet och jag ska umgås med min bästa ikväll. Det ser jag vansinnigt mycket fram emot. Bara jag och min Anna. Ja och bortbyting-Danten förstås. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Underbara kväll! Den blev ju helt perfekt!! Lagom busig;-) LOVE YOU min fina fina vän<3

Nilla nill@hotmail.se sa...

jag vet! alltid så galet mysigt att ha dig här ♥ snart igen min fina! LOVE U TOOO!