fredag 18 januari 2008

Snurrigt Kaos


Mitt jobb har ( så länge jag nu har haft det ) alltid varit rörigt. Men just nu är det extra snurrigt på Hotell Kaos. Dels så är det omorganisationer på hög nivå. Folk byter jobb, arbetsuppgifter och hotell till höger och vänster. Den ene ska inte sitta där längre, den andra ska inte jobba med det vanliga, den tredje byter hotell, den fjärde blir chef över det och den femte ska byta jobb och hotell men är tillfälligt inkvarterad i konferensens rum. Och själv står man och stampar och har inte den blekaste om vad man ska göra och inte göra längre. Gräddet på moset är att man dessutom håller på att bygga om hela stället. Elektriker här och där, nån målare springer i korridoren, golvläggare i rummen, mattläggare uppe på våningarna, hissgubbar i möten och idag hittade jag tre slöa jobbargubbar utslagna i en soffa i lekrummet. De springer upp och ner och fram och tillbaka med toalettstolar, pirror och verktyg. Sen börjar de borra frenetiskt precis när man sitter i ett viktigt samtal. Och med brrrrrrrröööööööööööl i bakgrunden blir det nästan skrattretande att försöka göra en bokning. Men värre kommer det att bli. Det här är nämligen bara början. Snurrigare än snurrigast blir det. Och jag är ju absolut inte snurrig som person.

2 kommentarer:

Anonym sa...

lilla vän, har du kvar rödvin från i somras? ta dig ett glas eller två och koppla av! för imorrn blir det kalas :) puss! me

Nilla nill@hotmail.se sa...

Me: Haha, om jag hade haft kvar lite vin hade det nog inte smakat så bra vid det här laget... Men du har helt rätt jag hade verkligen behövt ett glas... Ja vi syns imorgon!! Ska bli såååååå roligt! =) puss