söndag 27 januari 2008

Tappat Rösten


Då har man klarat av en två-dagars den här helgen. Först en spontan utekväll i fredags med några härliga vänner och sen 30-års fest igår. Riktigt kul förutom att jag helt har tappat rösten. Haft ont i halsen ett par dagar, och i fredags kväll blev jag hesare och hesare. Igår på 30-års partajet tappade jag rösten totalt redan vid tio tiden, så sen blev det en tyst kväll. Sambon fick prata åt mig, och det gjorde han minsann med råge. Han passade väl på när jag inte hade möjlighet att lägga mig i diskussionen. Till slut fick jag skriva på mobilen det jag ville få fram. Kul kväll. Idag kan jag inte prata överhuvudtaget, som tur är sover sambon och barnen är hos svärföräldrarna, så jag kan vara knäpptyst utan problem. Nu får vi bara hoppas att rösten återkommer snabbt, för det blir nog svårt att jobba i receptionen när man inte kan tala.

3 kommentarer:

Anonym sa...

thank god for msn :) puss gullet! me

Nilla nill@hotmail.se sa...

Hihi, ja verkligen! Åtminstone ett ställe man kan prata på =) PUSS Snygging!

Petra sa...

Jag tappade rösten en gång. En vecka skulle jag vara tyst, inte ens försöka prata (viska) sa doktorn. Och det tog en vecka innan jag fick tillbaka rösten. Jag hade gått med en förkylning ett bra tag och den hade satt sig på stämbanden. Otäckt tyckte jag det var.

Hoppas du röst nu är tillbaka!