måndag 7 januari 2008

Trasselsudd


Nu vänder det. Året som kanske inte började lika bra som jag hade tänkt mig visar nu tydliga tendenser på att det faktiskt kommer att bli bättre. Idag är en bra dag, en fantastisk dag. Efter en natt med extremt dålig sömn fick jag lite uppiggande frukostsällskap. Tjejen som inte direkt har haft det så lätt hon heller, kom med en underbar bubblande styrka och gav mig visdomsord i överflöd. Hon la ihop pusselbitarna åt mig och plötsligt känns allting så självklart igen. Någon som hjälper en att sortera i trasslet i huvudet är ibland allt som behövs. Nu känner jag mig inte längre som en trasselsudd. Glädjen, hoppet, styrkan och viljan letar sig sakta tillbaka till mitt inre igen. Till råga på allt dök det upp fem friska tusenlappar på mitt konto idag, och vad piggar upp mer än oväntade pengar? Nu måste jag genast planera hur jag ska göra av med de på snabbaste sätt.

Inga kommentarer: