måndag 5 maj 2008

Rackarungar


Med en kaffe i handen sitter jag vid köksbordet och ser ut över det bombnedslag som jag kallar mitt hem. Med ett sjukt barn har vi varit så illa tvungna att hålla oss inomhus. Katastrof. Bokstavligt talat. De där små illbattingarna har rivit lägenheten. Våra lakan, kuddar och täcken ligger som en korv nedanför sängen (killarna har haft brottningsmatch i den). Soffkuddarna ligger på golvet, leksaker högt och lågt och barnens rum ska vi inte tala om. De passar verkligen på när man själv inte är på topp. Efter ett toabesök hittade jag båda två uppkrupna på en hög byrå i vardagsrummet. Hur de tog sig dit upp har jag ingen aning om, men fylla i hyss det är de. Särskilt den lille (även känd som Björn Borg).
Nu försöker jag krampaktigt att uppbåda lite energi till att rensa upp i röran. Dock så känner jag mig lagom inspirerad. Sen, när jag badar i pengar, tänker jag betala någon för att göra det här. Särskilt städsugen blir man ju inte när grannarna sitter utanför fönstret och solar heller. Tycker gott att det kan börja regna på de där ute.

2 kommentarer:

Matilda sa...

När jag blir gammal och rik, eller ja för den delen ung och rik, tänker jag också anlita en städare.
Att städa är djävulens påfund. Tror jag.

Nilla nill@hotmail.se sa...

Tilda: Håller med. I hate it. Ännu värre är det att städa efter andra hela tiden. Men SEN när vi blir rika... =)