fredag 23 maj 2008

Tillbaka Igen Då


Duktiga Lotta tyckte att hon skulle sluta med sin hjärtmedicin för ett par veckor sen. Medicin är för sjuklingar och jag kände mig inte sjuk. Till en början gick det väldigt bra, men det var i början det. Nu vaknar jag dyngsvettig på nätterna och mellan varven med händer som har domnat bort. Hjärtklappningen är verkligen tillbaka. Så idag tog jag tag i saken och gick tillbaka till vårdcentralen (som jag svurit på att aldrig mer besöka). Jag fick min medicin som jag ville ha, och en remiss till lungröntgen som jag definitivt inte ville ha. Inte för att jag är jätte orolig - jag vet ju vad som finns där(eller förhoppningsvis inte finns där), men den där röntgen är lika med ångest. Det är nåt med det där att bli pressad mot den där maskinen som inte känns helt naturligt. Önskar jag slapp.

Inga kommentarer: