onsdag 21 maj 2008

Skållad Råtta


Hej vad det går. Vakna, gå till jobbet, stämpla ut klockan fem, hem med familjen, slänga i en tvätt, laga mat, äta mat, plocka i diskmaskinen, titta på bolibompa, hänga tvätten, borsta barnens tänder, natta barnen, plocka lite, duscha och sen däcka på soffan. Har man tur hinner man även öppna datorn och prata med en vän. Försöker hinna med allt det där som jag brukade göra (innan jag jobbade full tid), men det går inte så bra. Vanligtvis kommer jag nämligen hem helt sänkt och somnar på soffan till barnprogrammen. Men inte idag. Idag bubblar jag av energi och har kutat runt som en skållad råtta här hemma. Känt mig lite rastlös och inte riktigt vetat vad jag ska göra av mig själv. Och hjärnverksamheten, den går i 180. Undrar hur jag ska lyckas somna sen?

Har jag tur så håller energin i sig tills på lördag då jag och min toastmaster tillsammans med ett par vänner ska ut och göra stan osäker igen. Det blir till att bojkotta schlagern alltså. Inte för att jag direkt lider över det, man lär ju få veta resultatet vare sig man vill eller inte. Kul blir det nog, men den här gången skippar vi tequilan.

Inga kommentarer: