måndag 16 mars 2009

Cleaned - The Freshmaker


Ja här har vi varit ruskigt dåliga på att uppdatera. Bloggen har inte direkt varit prio ett den här veckan. Det blir lätt så när det är fullt upp i vardagen.
Papprerna är som sagt var påskrivna så i början av juni flyttar vi. Det har fortfarande inte riktigt sjunkit in att vi är husägare och det är även svårt att förstå att vi efter nästan sju år ska lämna den här lägenheten. Lite sorgligt är det eftersom väggarna och golven här är fulla i minnen från när barnen var små. Samtidigt ser vi så mycket fram emot en ny start och nya minnen.

Helgen har varit minst sagt hektisk. Vi har röjt i garderober och skåp, städat och stylat inför dagens fotografering. Tror aldrig att lägenheten har varit så fräsch som den är nu. Men sen har vi ju slitit också. Eller vi och vi, N har burit lite skräp och varit på hockey så det är mest jag och min räddare-i-nöden vän Anna som har städat. Kanske lika bra det, för ruskigt snyggt blev det! Nu får vi bara hoppas att vi får en slant för den också, det är ju inte direkt bästa tiden att sälja.

Nu ska jag och min trötta kropp hoppa in i en dusch, som lilla mamsen sa för en stund sen, jag har ju inte direkt vanan inne för såna här storstädningar inte. Och det märks, jag har varit fullkomligt slutkörd igår och idag. Jag brukar ju vanligtvis ha lite andra prioriteringar än städning. Däremot gillar jag verkligen att ha ordning och reda runt omkring mig. Önskar bara att någon annan kunde stå för den ordningen. Nåväl, nu är det i alla fall gjort, och sjukt snyggt blev det.

4 kommentarer:

Matilda sa...

Haha, du och jag igen, så lika... Jag är en pedant som hatar att städa. Det går inte riktigt ihop men. =)

Nilla nill@hotmail.se sa...

Tilda: Hahaha, ja vi två verkar uppenbarligen ha ärvt samma gener ;-)
Mm... det går ju inte riktigt ihop nej, och jag som tyckte det var jobbigt att städa en trea, förstå ett hus! :-S

Anonym sa...

Jag tycker att vi hade riktigt mysigt=)!!!

PUSS
Anna

Nilla nill@hotmail.se sa...

Anna: Mysigt var det absolut! Och jobbigt.. haha, aj vad ont i kroppen jag hade sen ;-)