söndag 29 mars 2009

Shake The Bottle, Rock The Boat


Jaha, det var den helgen det, inte en ledig timme här inte. Jag har ont i varenda muskel i hela kroppen, så vem behöver motionera när man kan storstäda? Fint blev det i alla fall, minst sagt. Så här fin har nog inte lägenheten varit sen vi flyttade in. Nu får vi bara hoppas att vi får den såld också, för det här gör man inte om frivilligt.

Nästa helg blir det i alla fall inget städande. Det får i så fall svärföräldrarna stå för som ska sova här och passa barnen. Själva packar vi ihop oss och åker till Åland för att fira lillasyster. Det ska bli riktigt roligt, så fort jag har tagit mig över det där vattnet vill säga. Tänk att den där båtångesten redan har satt klorna i mig. Om det blåser på sjön när vi åker kommer jag att placera mig i en av livbåtarna med flytväst på (det gör jag kanske i vilket fall som helst). Och en flaska whisky. En stor en. Det kan behövas med mina dåliga nerver. Jag får verkligen ont i magen när jag tänker på det där båtåbäket. Bjuda med mig på kryssningar är alltså lönlöst. Tur att vi bara behöver genomlida två timmar på den där skröpliga, gamla skorven. När vi väl är framme väntas det skojiga fetligheter och efter två vita veckor lär jag vara laddad till tänderna.

4 kommentarer:

Tesa sa...

Åh jag längtar som tusan nu! Vill att helgen ska komma fort! ;) Och ett litet tipsom det nu mot allförmodan skulle gunga, se till att ni är långt ner på båten och helst i aktern. känns minst där om det gungar. ;) och det gör inget om du tagit en whiskey eller två innan du kommer!

Nilla nill@hotmail.se sa...

Tesa: Långt ner i båten?? Nä INTE. Då är man ju längst ifrån livbåtarna! ;-)
Ja vi längtar också, men nu är det verkligen inte långt kvar (och båten den är bokad!).
Bra att du har överseende om jag är lite på dojan när jag kommer... :-S KRAM!

Matilda sa...

Det finns sjösjukearmband att köpa i informationen. Funkar fint på mig i alla fall. Ett tips. =)

Nilla nill@hotmail.se sa...

Tilda: Funkar de mot panikångesten och rädslan också? I så fall ska jag köpa mig ett helt lass :-P