söndag 8 mars 2009

Moving At The Speed Of Lazy


Den här veckan har verkligen rusat förbi. Vi har haft fullt upp varenda dag. Förutom jobb har jag hunnit dejta två vänner, haft Sofie och Daniel här på en fika, gjort stan med lillasyster och Anna, jobbat över, fikat med en av dagismammorna och haft Sandra med familj på besök. Småkillarna hade en dagiskompis på besök hela fredagen och har dessutom åkt skridskor hela tre gånger den här veckan varav två gånger med farmor och farfar. Så de små har också haft en fullspäckad vecka.
Igår hade jag en mysig tjejkväll med Anna och hennes syster. Vi kollade melodifestivalen, snackade skit och drack vin, mycket vin, vilket slutade med att vi (oplanerat) hamnade på krogen också. Riktigt roligt som vanligt men jag börjar ledsna på bakissöndagarna. Helgen känns så mycket kortare när man inte orkar göra annat än ligga på soffan en hel dag. Visserligen har jag hunnit tvätta, bädda rent i sängarna och storhandlat, men energin är inte direkt på topp. Undrar om jag ska lova mig själv en vit månad snart? I mitt fall skulle det kanske behövas ett vitt år. Ja ja, det får hur som helst vänta för den 28e mars och 4e april är det nya festligheter inplanerade - och jag är väldigt dålig på att tacka nej till smarriga drinkar.

Snart blir det en favorit i repris - pizza. Hoppas ni haft en kanonbra helg!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Äsch, du kan ta en vit månad när du blir moster för första gången och får pussa på den hela dagarna istället :)

Nilla nill@hotmail.se sa...

Sofie: Fantastiskt bra idé! Pussa på bebisar slår skumpa och rödvin med hästlängder! :-)

Anonym sa...

äsch, så länge du har kul så får man ta bakissöndagarna.. leva livet, det är viktigt! jag är också bakfull idag, ljuvligt...puss & kram

Tesa sa...

Äh, inte behöver man ha några vita månader! det kan du göra när du är gammal å skruttig och inte orkar dra på krogen! :)
Sen hoppas jag att det är min fest den 4 april som du syftar på ?!

Nilla nill@hotmail.se sa...

Vargen: Haha, leva livet ja. Tror jag börjar bli lite av ett proffs på den biten ;-) PUSS!
Tesa: Hahaha, ok, jag spar de vita månaderna tills jag är gammal och skruttig! (Om inte min lever hinner ta kål på mig innan dess).
Har du fest den 4e? Aj då.
PUSS!