fredag 11 april 2008

Orkeslös


Jag är så trött. Så sinnessjukt trött. Orkar inte stå. Orkar inte laga mat. Orkar knappt med mina barn. Ska det vara så här på fredagar? Att man börjar helgens ledighet med att ta på sig sitt allra sämsta humör och somnar på soffan till bolibompa?

Veckan har varit rätt så tuff. Har egentligen inte jobbat mer än vanligt (värre tider bara) men fritiden har däremot varit så gott som obefintlig. Visserligen hann jag med en tripp till Stockholm med en härlig vän, men också det handlade om mitt största huvudbry för tillfället - the wedding. All min lediga tid går åt till att planera bröllop (som inte alls är särskilt svårt när man har en sambo som ständigt sätter käppar i hjulen för en. Det ena håller inte budget, det andra var inget bra, det tredje för krångligt etc. Och själv kommer han ju med många bra idéer. Inte. Förutom att räkna, räkna och räkna då förstås). Jag får helt enkelt lita till mina vänner, de har ork, tips, engagemang och framför allt verkar de otäckt utvilade. Tur att jag har mina pigga vänner!

2 kommentarer:

Life of Pernilla sa...

Ork har jag alltid till att hjälpa min P1. ;) Puss på dig

Nilla nill@hotmail.se sa...

P2: Det är därför du är världens bästa! =) Tur att vi har din ork!