måndag 26 oktober 2009

I Don't Like Mondays


Jag är i sjusovar-stadiet nu igen. Det är jag i och för sig rätt så ofta, men nu är det en sån där ordentlig sovperiod igen. Jag vill aldrig kliva ur sängen och är konstant trött. Spelar ingen roll hur mycket jag sover, jag piggnar liksom aldrig till. Frustrerande är det när energin tryter.

Annars har i alla fall helgen varit väldigt lugn. Inga fester och inga krogbesök. Jag har mest bara varit hemma, pysslat lite, umgåtts med knattarna och legat på soffan. I lördags hade vi röjardag i föreningen och vi var ute hela familjen och sågade, krattade och bar kvistar. På kvällskvisten sen somnade jag i soffan, fullständigt slutkörd. Var helt säker på att jag skulle vakna upp och vara genomförkyld men jag mådde hyfsat ok. Lite hängig, men ingen influensa i alla fall. Tur det, för då orkade jag en tur till Ikea också i söndags. Nu har vi mycket kul att skruva på framöver.

Nu behöver jag bara stå ut i två dagar till, sen är jag ledig torsdag till söndag. Välbehövligt kan jag säga, stressnivån har varit hög på sista tiden. Nu längtar jag efter att vakna en dag utan några måsten.

2 kommentarer:

Matilda sa...

Sådär var jag förra veckan. Men tror den extra timmen och avsaknaden av festande gjorde susen med mig. Mår prima nu.

Och hoppas att jag inte får äta upp det. =)

Hoppas du lyckas återhämta dig med. Håller tummarna.

Nilla nill@hotmail.se sa...

Tilda: Har inte märkt av den där extra timmen än :-( Snart kanske?

Ja lite lugn ett tag framöver kanske gör susen, åtminstone så hoppas jag på det!
Tack kusin =)