onsdag 7 oktober 2009

Smoking Signs


Det är farligt att röka. Farligare än man kan tro. Förutom de rätt så uppenbara nackdelarna upptäcker jag hela tiden nya. Igår smet jag ut i reklampausen på tv för att ta ett bloss. Det blåste halv storm där ute och givetvis flög hela håret runt i ansiktet. När jag skulle vifta bort det råkade jag vifta till cigaretten istället och fick en glödbit rakt ner i ärmen och en bit innanför tröjan. Nu har jag en tröja med ett stort hål i och brännsår på handleden och bröstet. Måste lägga upp en plan för hur jag ska avveckla den där skiten innan jag eldar upp hela mig. Eller något annat.

2 kommentarer:

vargen sa...

det kanske var ett tecken på att lägga ner. jag har hållt upp i 4 veckor nu och jag är mest rädd för att bli en gammal kärring som är onödigt rynkig och grå tänder. (feströka, det borde räcka!) det svåra är att sluta, jag fuskar ju med snus... men hjärtat, du får verkligen inte elda upp dig själv, för värdefull för det!

Nilla nill@hotmail.se sa...

Vargen: Håller med du... läskigt med de där cigaretterna. Yeak. Önskar att jag hade lite bätter karaktär bara ;-)
Du är bara för gullig - TACK! Klumpmaja ska försöka att inte elda upp sig ;-)