onsdag 21 oktober 2009

I Need My Peace


Den där stressen är tillbaka igen. Jag önskar så innerligt att det åtminstone kunde gå lite längre tid mellan tillfällena. Som det är nu hinner jag knappt hämta andan innan det drar igång igen. Jobbet suger musten ur mig, som så många gånger förut, och jag avskyr att jag låter det gå så långt. Idag stämplade jag ut med tårar i ögonen. Varför ska man behöva känna sig otillräcklig hela tiden? Både hemma och på jobbet. Kanske har jag för höga ambitioner, för mycket dåligt samvete och en stor dos prestationsångest. Jag vill så mycket och tiden den räcker inte till. Nånstans måste jag lära mig att stänga ute alla måsten och koncentrera mig på det som verkligen är viktigt. Som att jag faktiskt gör mitt bästa och inte är mer än människa. Det finns alltid en gräns för vad man klarar av, och jag har vare sig tid eller lust att bryta ihop, särskilt inte för ett arbete som ingen tackar en för.

Sömnen är usel igen, och hjärtklappningen vågar jag inte ens skriva om. Motivationen är borta och glädjen i det jag gör, just nu känns minsta lilla grej som en enda lång uppförsbacke. Jag behöver lite tid till att få koppla av, tänker ta ut lite ledighet nästa vecka och jag hoppas att ett par dagar räcker för att få mig på fötter igen.

5 kommentarer:

Sofie sa...

Du ska ta hand om DIG och inte alltid tänka på alla andra. Som sagt, på det där stället är det ändå ingen som tackar dig för att du sliter ihjäl dig, det kommer dom aldrig göra. Se till att DU mår bra! Du har redan jobbat ihjäl dig en gång, gör inte om det.
Ta hand om kroppen, hälsan och hjärtat.
Din familj och vi behöver dig, älskar dig, precis som du är!

Anonym sa...

Vill inte att du stupar en gång till vännen! Som Sofie skrev vi behöver dig..... Tycker om dig vännen! Puss

Anonym sa...

Sandra föresten.... =)

Nilla nill@hotmail.se sa...

Sofie: ja tänk att det ska vara svårt att sätta sin egen hälsa först? det borde ju vara en självklarhet tycker man. jag tänker inte låta jobbet paja en gång till. ibland behöver man bara påminna sig själv om det. tack! jag älskar er med - mest! ♥
Sandra: jag tänker inte hamna där igen, det vågar jag nog lova. tycker om dig också min fina vän! Puss

Life of Pernilla sa...

Håller med föregående personer. Jobbet är inte ens hälften så viktig som din hälsa gumman! Se till att få lite lugn och ro på din ledighet så du blir bättre. Det är DU som är viktigast, så ta hand om dig.
PUSS