måndag 5 oktober 2009

Reading


Hela dagen igår tillbringade jag i soffan med näsan i en bok. Jag slog inte ens på tv:n. Det där är ett typiskt beteende när det kommer till mig och läsande. Jag kan inte som många andra läsa ett kapitel eller två innan sängdags, jag är alldeles för otålig för det. När jag väl börjar läsa kan jag inte sluta. Jag läser varje ledig minut och blir fullständigt asocial, kan inte koncentrera mig på nånting annat än att läsa ut boken. Jag önskar verkligen att jag kunde använda böcker som sömnpiller, men det fungerar ju inte. Jag kan inte sluta, måste läsa tills ögonen blöder och då har klockan blivit betydligt senare än om jag inte hade läst. Bokslukerska på ett sätt, men det innebär också att jag inte tar mig tiden till att öppna en bok särskilt ofta. Jag vet ju att jag sitter fast sen. Så de få böcker jag läser på ett år (tre-fyra stycken) slukar jag oftast på några dagar. Som mannen sa "shit vilket tempo du har". Jo det är sant, stressad till och med när jag läser.

2 kommentarer:

nadja sa...

vi skulle ju bilda bokklubb sa vi ju! puss!

Nilla nill@hotmail.se sa...

nadja: Haha, ja det måste vi fixa! Du, jag & Lena va? =) PUSS!