fredag 23 oktober 2009

Talanted Boys

Storebror har alltid varit den begåvade i den här familjen (jo jag är rätt säker på att när han är vuxen ligger jag i lä med mitt IQ). Han rabblade alfabetet, kunde alla färger och veckodagar redan när han var två, han räknar lätt till tvåhundra, har kunnat plus och minus sen han var tre och räknar dessutom till femtio på engelska. Han kan läsa och skriva och har en konstig förmåga att förstå alla sammanhang. Alla barn har ju sin talang, och lillebror har inte ens varit hälften så intresserad av bokstäver och siffror. Däremot är han i stället väldigt duktig fysiskt sett. Han har hoppat, klättrat, sprungit och sparkat boll i princip sedan han lärde sig gå. Killarna har alltid varit väldigt sportintresserade och älskar fotboll, hockey, friidrott och innebandy. Nu funderar jag däremot på att sätta lillebror i en helt annan sport - gymnastik. För kan man som han både stå på händer, hjula och göra frivolter när man bara är 4 år, då måste man ju bara ha talang!

4 kommentarer:

Sofie sa...

Dom är så fina dina boys, på olika sätt. När storebror är vuxen kommer det vara han som lär oss saker, utan tvekan. Och den lille har väl alltid varit halvt galen? Haha. Han skulle klara sig galant på bockar och plintar.

Nilla nill@hotmail.se sa...

Sofie: Åh tack systra! =) Ja så blir det säkert, han måste nog alltid veta bäst ;-)
Ja den lille är bindgalen, tror han skulle trivas allra bäst där man får hoppa och studsa mest hela tiden, hihi.

Life of Pernilla sa...

Wow, är imponerad av att J kan stå på händer! Det är ju svååårt! =)
De är duktiga de. =)

När får du tid att ringa egentligen? ;)

Kram

Nilla nill@hotmail.se sa...

Tvåan: Ja inte ens jag kan stå på händer ;-) hihi.
Ja nu är du ju hemma igen så jag har inga ursäkter - ringer i helgen =) Puss!