måndag 23 november 2009

Just Do Monday


Helgen den vart alldeles toppen den, lugn och skön. Fredagkvällen på soffan gjorde nog susen för min trötta kropp, för i lördags var jag desto piggare. Jag och Lena gjorde stan tillsammans, eller stan och stan, de få butiker som hade öppet eftersom nåt jon hade försökt råna växlingskontoret igen (och dessutom lämnat något bombliknande föremål på platsen). Minimalt med shopping alltså. På kvällen sen kom Lena och Nadja förbi för lite lördagsmys och Robinson. Skönt soffhäng kan jag säga.
Igår var vi på barnkalas hos lille V hela bunten och efter det satte jag igång och målade takbjälkarna på vinden. Sussade gott i målarlukten sen.

Den här dagen däremot har varit allt annat än lugn. Först försov vi oss lite i morse vilket innebar språngmarsch till dagis nu igen. Så vill man inte börja dagarna. Sen full rulle på jobbet som vanligt. Efter det hämta barn på dagis och skola, hem och stoppa i barnen mellanmål, slänga i en tvätt, måla takbjälkarna igen, laga mat, äta mat, upp och måla det sista på vinden, ner igen och plocka undan i köket och diska, få barnen att städa upp i sina rum och snart är det dags för tandborstning och godnattsaga. Sen lär jag dö på soffan. Mannen? Han är på hockey.

Inga kommentarer: