fredag 20 november 2009

Slow. Simple. Weekend.


Känns som jag har blivit överkörd av en lastbil, ont i varenda liten led i kroppen. Lite sviter av vaccineringen gissar jag, det får man väl helt enkelt leva med. Även storebror har beklagat sig över huvudvärk och illamående, men efter lite alvedon piggnade han till.

Snart blir jag solo här med smågrabbarna, mannen ska iväg och spela poker med jobbarkompisarna. Själv hade jag gjort finfina planer på att måla fönster tillsammans med ett glas rödtjut. Men de där planerna grusades nog av sprutan jag fick igår. Vi får se vad jag orkar med, kanske blir det bara soffan, ett glas julmust och idol i stället.
Imorgon hoppas att jag kroppen är i form igen för då har jag tänkt mig lite egentid nere i stans butiker. Behöver inhandla lite födelsedagspresenter och julklappar. Hade nämligen tänkt försöka undvika att fixa allt i sista sekund i år. Kunde ju vara trevligt att få slippa brottas med halva Sveriges befolkning den 23e. Jaja, vi får helt enkelt ta morgondagen (och kvällen) som den kommer. Det är i alla fall helg nu, bara det ger ju lite mer energi!

Inga kommentarer: