lördag 31 januari 2009

Champagne Me!


Jo men så var lördagen här igen. Självklart så suger det i partytarmen, trots att jag är risig. Min lilla kropp förknippar tydligen alltid lördagar med fest. Förnuftet säger att jag borde bädda ner mig varmt i soffan ikväll, men den där lilla rösten i huvudet tycker absolut att jag ska svänga mina lurviga. Nåväl, det lär ju visa sig senare vem som vann kampen.

Idag är småkillarna (än så länge) feberfria. Det betyder naturligtvis att gnällen, gråten och bråken avlöser varandra. När man har legat i dvala i några dagar måste man ju plötsligt göra sig av med all extra energi. Och vad passar bättre än att bråka med sin bror? Tydligen inget. Hur som helst så verkar det som att de är på bättringsvägen, och det får man ju vara tacksam över.

Nu ska jag försöka chockstarta min kropp med alldeles för mycket kaffe och poppig musik, hoppas nämligen på att en stor dos energi skall infinna sig. Jag skulle definitivt behöva det, för hela lägenheten behöver saneras.

4 kommentarer:

Anonym sa...

oh yess jag känner med dig. e lite halft risig (dock mitt eget fel...) men viiiiill verkligen fylla till lite. det e så härligt socialt, å en gnutta helgalkis men näsan pekar dit så vad ska man göra ;)
hoppas det blir en härlig kväll, kanske vi ses ute ;)

Nilla nill@hotmail.se sa...

Jessi: Ja men det är ju verkligen så! Haha. Ja det är inte omöjligt att vi ses ute i dimman ;-) Ha en toppen kväll du med sötis, kram!

Anonym sa...

hehe, och jag sitter här och är lite sugen med...:-O

Nilla nill@hotmail.se sa...

Vargen: Ååååh... du skulle ha messat ;-)