onsdag 7 januari 2009

Time For Me


Min lilla frusna och utmärglade kropp trivs inte alls i det här vädret. Bara jag sticker ut näsan utanför dörren får jag frysskador på händer och fötter. Väldigt roligt att ha två små barn hemma då som allra helst vill åka pulka hela dagarna. Turligt nog är killarna nu tillräckligt stora för att vara ute själva. Deras frusna mamma står i fönstret och tittar med en kaffekopp i högsta hugg. Det blir väldigt mysigt att åka pulka med barnen då.

Idag har jag fantastiskt nog varit barnledig i ett par timmar, minns inte ens när vi hade barnvakt sist? Hur som helst så händer det ju inte direkt ofta i alla fall, så gissa om det känns lyxigt när man helt plötsligt får ett par timmar för sig själv! Killarna har varit på lek och middag hemma hos Sandra, och jag och Kicki passade på att göra stan. Skönt att få lite ärenden gjorda och att bara få vara i ett par timmar. Förstå bara att få dricka en kaffe i lugn och ro utan avbrott! Det är vardagslyx det!

2 kommentarer:

Anonym sa...

ja fyfan detta kalla väder e inte gjort för oss små människor ;)det gör ont!! we want vår!!! nu!!! iaf plus-gradigt, till å börja med ;)

/beybijess

Nilla nill@hotmail.se sa...

Jessi: Ja men jag toklängtar redan efter våren jag med! =) Plusgrader we like, så man slipper frysa ihjäl när man ska hem ifrån krogen! ;-) PUSS